| < Kwiecień 2019 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tagi
RSS
wtorek, 23 kwietnia 2019
poniedziałek, 22 kwietnia 2019
środa, 17 kwietnia 2019

Już jutro Wielki Czwartek, dzień w którym Chrystus spożył ostatnią Paschę z uczniami, ustanawiając Eucharystię czyli Mszę świętą. A dlaczego w czwartek?? Przecież Żydzi spożywają Paschę w piątek, po zachodzie słońca, bo od zachodu słońca do zachodu słońca w czasach gdy zegarki i kalendarze nie istniały trwał dla nich dzień. Żydzi celebrują szabat i sobotę, która dla nich zaczyna się od piątkowego wieczoru, dlaczego zatem Chrystus spożył Paschę w czwartek???

Zostawię Was z tym pytaniem i odpowiem na nie po Świętach.

Życzę wszystkim, aby nie byli ludźmi Wielkiego Piątku, którzy mówią: "Boga nie ma, Bóg umarł"; aby nie byli ludźmi Wielkiej Soboty, którzy mówią: "Bóg jest, ale życie, życiem, jakoś trzeba sobie radzić, Pan Bóg jest miłosierny. Nie wiadomo, czy Bóg jest skoro Go nie widać i nie słychać"; ale by byli wyłącznie świadkami Zmartwychwstania w Wielką Niedzielę!

Życzę wielu, dobrze spożytkowanych łask, otrzymanych w te Święta Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa. Pamiętajmy też o ukrytych mękach, które Jezus cierpiał w więzieniu, po tym jak został pojmany i przesłuchany przez Annasza i Kajfasza. W liturgii ten moment to przeniesienie w Wielki Czwartek Pana Jezusa do ciemnicy. Od momentu pojmania w Ogrójcu, po zdradzie Judasza, Jezus nie zaznał ani chwili spokoju...    

https://www.youtube.com/watch?v=4sH4UHc0TuI

09:24, teologia3
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 16 kwietnia 2019

https://bonito.pl/k-1781748-finskie-dzieci-ucza-sie-najlepiej-co-mozemy-zrobic-by-nasze-dzieci-byly-szczesliwe-wierzyly-w-siebie-i-lubily-szkole

Przykro to mówić, ale powiem. Wielkie osiedle, kilkoro dzieci ze żłobka wyszło na spacer, dookoła wyłącznie tereny zielone i place zabaw. Dzieci idą niemal w miejscu i choć nie ma żadnego zagrożenia, trzymają się długiej skakanki i wyglądają jak jeńcy wojenni. Z przodu skakanki - pani, z tyłu - też. Panie w najlepsze rozprawiają na tematy, których nie powstydziłby się niejeden brukowiec. Tylko co w tym czasie mają robić dzieci? Słuchać tych bzdur? I co opiekunki robią w żłobku, jeśli w miejscu publicznym pozwalają sobie na takie zachowanie?

Teraz o pewnym żłobku na Zachodzie Europy czyli o obiekcie zagranicznym. Dofinasowany przez państwo, zbudowany nad... dużym sklepem, przy parkingu, więc spaliny dobrze idą w górę, bez placu zabaw za to z tarasikiem, który ma ten plac chyba zastąpić, czy co? Resztę przemilczę, bo nie jest lepsza.

Drodzy dorośli, w kwestii etyki zawodowej i należnej staranności zwłaszcza w odniesieniu do wychowania dzieci, jesteście... bywacie bez pojęcia!

Chyba czas na wielkie reformy... Na szczęście są też pozytywne przykłady (alleluja!), ale każdy jeden zły, to o ten jeden zły za dużo. 

19:36, teologia3
Link Dodaj komentarz »

Szkoda Katedry Notre Dame de Paris? Otóż nie tak bardzo! Naprawdę! Szkoda jest wtedy, gdy człowiek odchodzi od Boga, jedynego prawdziwego źródła szczęścia i życia; gdy mówi, że Boga nie ma, albo że nie można tego udowodnić; gdy zmierza szeroką drogą wiecznego potępienia; gdy zabija niewinne, nienarodzone dzieci; gdy chce demoralizować te dzieci w przedszkolach i szkołach; gdy zamienia piękne, stare kościoły na sklepy z butami; gdy burzy cywilizację chrześcijańską, która zawsze stoi murem za każdym (!) człowiekiem i jemu służy!

Oto prawdziwa SZKODA, szkoda niepowetowana, niewyobrażalna, szkoda, której nie pokryją żadne łzy tego świata! 

Nic nie dzieje się przypadkiem. Nie dalej jak kilka dni temu, dowiedziałam się o straszliwych bluźnierstwach, jakie miały miejsce właśnie w Katedrze Notre Dame za czasów Wielkiej Rewolucji Francuskiej, krwawo zwalczającej chrześcijaństwo.

Są to fakty, które mówią o upodlonej ludzkiej kondycji, o jej zniewoleniu, opętaniu.

Człowiek za daleko zaszedł w swojej głupocie i Bóg mówi DOSYĆ! Ale nadal jest wyjście. Pokuta, nawrócenie i Boże Miłosierdzie!

A jak ta Katedra była wczoraj gaszona?? Z obrazów przekazywanych na żywo widać było jedną strażacką sikawkę na morze płomieni!

08:31, teologia3
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Premier Morawiecki zaprasza na obrady Okrągłego Stołu wszystkich, którym oświata w Polsce leży głęboko na sercu, więc w formie otwartej zgłaszam swoje propozycje. Oto one:  

1. Zajęcia ze sprawnej komunikacji i emisji głosu dla przyszłych nauczycieli.

2. Badania dla przyszłych nauczycieli pod względem zdrowia psychicznego i wartości moralnych. Wykluczenie osób z nerwicami i innymi zaburzeniami psychicznymi, osób o tendencjach pedofilskich i homoseksualnych.

3. Okresowe badania psychologiczne i psychiatryczne w ramach medycyny pracy dla nauczycieli.

4. Dress code dla nauczycieli i uczniów. Nauczycieli i uczniów obowiązuje klasyczna elegancja. Nauczycielka: spódnica nie krótsza niż do kolan, buty na niewysokim obcasie z zakrytymi palcami, zakryte ramiona. Nauczyciel: długie spodnie i wizytowe buty. Brak piercingu i widocznych tatuaży. Uczeń nie może mieć fioletowych włosów i kolorowych paznokci przed 16 rokiem życia. To tylko niektóre przykłady.

5. Nauczanie zintegrowane w blokach (podobne przedmioty obok siebie np. matematyka i fizyka; język polski i historia), wzajemne przenikanie się przedmiotów: na przykład elementy historii w języku polskim.

6. Zmiana podstawy programowej i wprowadzenie nowych przedmiotów: retoryki i dykcji, ćwiczenia pamięci i koncentracji, kultury/komunikacji/psychologii w zależności od poziomu klasy; pedagogiki w klasach starszych i medycyny. Zajęcia praktyczne np. gotowanie, szycie, konstruowanie budżetu domowego. Zajęcia na wf: aerobik, samoobrona, judo/ karate, pilates, taniec towarzyski, tańce ludowe itp. Szkoła powinna przybliżać uczniom otaczający świat, a nie abstrahować od niego. Co z tego, że znam fizykę, jeśli nie wiem jak funkcjonuje tramwaj i pralka. Co z tego, że znam daty istotnych wydarzeń, jeśli nie potrafię wyciągać z nich żadnych wniosków. Nauczyciel plastyki powinien nauczyć (a nie uczyć!) jak narysować konia i baletnicę, a nauczyciel muzyki jak prawidłowo pracować z oddechem i przeponą.

7. Podzielnie lekcji na wykłady i warsztaty. Wyższość praktyki nad teorią. Nauka głównie przez doświadczenie, oglądanie, zabawę (samo słuchanie ograniczone do minimum). Zajęcia także bez klasycznego siedzenia w ławkach. Większą interakcję można zbudować przez siedzenie w kole, albo wyprawę do miejskiego parku w ramach lekcji biologii.   

8. Wzrost zarobków dla początkujących nauczycieli do - w określonej perspektywie - ok. 6 tys. brutto. Z czasem kwota może ulec podwyżce.

9. Niskie liczebnie klasy. Cel edukacji: odkrycie tożsamości ucznia, jego samodzielność i szczęście.

10. Praca domowa w całości lub w zdecydowanej większości w szkole.

11. Oceny wyłączenie w formie opisowej w całej formacji szkolnej. Gdy uczeń dostaje tróję, to po prostu dostaje tróję, ale gdy dostanie: popraw działania na ułamkach, to wie nad czym konkretnie ma pracować. Taka ewaluacja uczy indywidualnego podejścia do ucznia i nieporównywania z innymi. Każdy jest inny i ma różne talenty, i w kierunku tych talentów powinien się rozwijać. Oczekiwanie, żeby uczeń miał dobre oceny ze wszystkich przedmiotów to narażanie go na ogromną pracę, stres i jest to patogenne. Oceny w formie stopni wyłącznie na koniec roku i ewentualnie semestru.

12. Posiłki w szkole: drugie śniadanie (przekąska) i obiad. Na życzenie także śniadanie.

13. Szkoła obowiązkowa do 18 roku życia i odpłatna. Im więcej dzieci danej rodziny w szkole tym niższa odpłatność na jedną osobę.

14. Anonimowe ankiety dla uczniów raz na semestr (?) dotyczące jakości nauczania.

15. Wyposażenie nauczycieli w konkretne narzędzia przeciwstawiające się agresji i arogancji ze strony uczniów, rodziców i dyrektorów szkół!

16. Wykłady z praktycznej pedagogiki dla rodziców uczniów np. 4 rocznie w tym nie mniej niż 2-3 obowiązkowe! Brak wymaganej obecności skutkowałby koniecznością rozmowy z pedagogiem szkolnym, a nawet grzywną zasilającą fundusz szkoły.  

09:42, teologia3
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 11 kwietnia 2019
środa, 10 kwietnia 2019

https://naszdziennik.pl/mysl/207199,homoseksualizm-w-swietle-pisma-swietego.html

Czytałam kiedyś taką opinię, że homoseksualizm jest chorobą polityczną, bo w zależności od tego, kto zasiada w WHO raz jest klasyfikowany jako choroba, a innym razem nie. To oznacza, że brakuje obiektywizmu. Fakty są takie, że jest niezgodny z ludzką naturą, dlatego też nie wydaje owoców. Dziecko rodzi w związku mężczyzny i kobiety i to jest jego naturalne środowisko. Natura broni się przed pewnymi, niedozwolonymi chwytami ze strony człowieka. Przykładem mogą być też różne, sztuczne krzyżówki zwierząt np. wśród koni, w których samce po takiej krzyżówce okazują się niepłodne.

Homoseksualizm to nie jakiś prywatny, cichy akt. On pociąga za sobą określone poglądy, zachowania i tak zwaną kulturę. Pewien ex-homoseksualista wyznał kiedyś, że w homoseksualizm wszystkich chłopców z klasy wciągnął ich nauczyciel. Kilku z nich w wieku dorosłym wyszło z tego, ale inni ciągle niestety "polują" na mieście na młodych chłopców... 

Nie dajmy sobie wmówić, że rzeczy wyglądają inaczej, niż faktycznie wyglądają.  "Po owocach ich poznacie" - powiedział Jezus... I jeszcze jedno. W rzekach zanieczyszczonych pestycydami lub innymi, chemicznymi środkami ochrony roślin, ryby podobno częściej zmieniają płeć niż wynika to z ich natury.

W jakim zatem stopniu do homoseksualizmu przyczynia się chemia w jedzeniu?

08:47, teologia3
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 08 kwietnia 2019

Kryzys to takie wspaniałe miejsce, w którym można dokonać bilansu, wyrzucić to, co stare, spróchniałe i - przepraszam za wyrażenie - śmierdzące oraz zaprosić nowe, skuteczne, przydatne, racjonalne, słowem crème de la crème! Trzeba jednak umieć to zrobić, by kryzysu nie zaostrzać, lecz wyciągać z tej konstrukcji jeszcze dobre, zdrowe deski. Strajkować powinni nauczyciele, że mają takie warunki pracy; strajkować powinni uczniowie, bo ze szkoły najlepsi nauczyciele uciekają, a cały system edukacji wymaga rewolucyjnych zmian; strajkować powinni także rodzice choćby dlatego, że nie wszyscy nauczyciele nadają się do zawodu.

To co się dzieje w systemie edukacji i w służbie zdrowia, przypomina pewnego znanego kota, któremu ktoś każe skakać na ogonie i dziwi się, że tak marnie to wychodzi.

PiS do wielkich reform systemowych powinien zabrać się w 2016 roku. Uczniowie dobrze mówią, że takich będziemy mieli sędziów, lekarzy, polityków i różnych innych grand-pryków, jakich sobie w szkołach wychowamy chyba, że Brukseli absolutnie na tym nie zależy, a my będziemy absolutnie jej ulegli, co brzmi jak oksymoron-klasyk, ale są tacy, co mają takie zapędy.  

Panie i Panowie politycy, sprawowanie rządów, to zdecydowanie dużo więcej niż klub seniora plus... Proszę o tym bezwzględnie i każdego dnia pamiętać.  

17:23, teologia3
Link Dodaj komentarz »
piątek, 05 kwietnia 2019

https://bonito.pl/k-1056841-poradz-mi-doktorze

Czy wiesz, że dziecku nie należy podawać łyżeczki z jedzeniem i smoka, które miałeś uprzednio w ustach, bo możesz mu zafundować wrzody żołądka, które wyjdą w przyszłości wraz z bakterią helicobacter. Czy wiesz, że okolice intymne należy myć z przodu do tyłu, a nie odwrotnie, by nie przenosić z odbytu groźnych bakterii i nie narażać się na zapalenie pęcherza? Czy wiesz, co to jest "kolano kinomana"? Czy wiesz, że...

Ta książka mogłaby być podstawą programową nauczania medycyny (to mój autorski pomysł) w szkole. Szczerze, gorąco polecam! 

09:22, teologia3
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 04 kwietnia 2019
środa, 03 kwietnia 2019

https://www.planeteplus.pl/dokument-napromieniowana-zywnosc-szkodliwa-czy-bezpieczna_44706

Obejrzyjcie ten film dokumentalny (z legalnego źródła w Internecie), który mówi o tym, że ani unijni politycy, ani konsumenci nie mają pojęcia o napromieniowanej żywności. O ile tym ostatnim można wybaczyć, bo producenci nierzadko oszukują i nie informują o napromieniowaniu promieniami Gamma (te same, które wykorzystywane są w radioterapii do walki z rakiem; są opinie, które mówią, że jest to bardzo mało skuteczne, a może przynieść dużo skutków ubocznych), to na ignorancję polityków jest tylko jedna, słuszna odpowiedź - kartka wyborcza!  

Żywność napromieniowana to wynalazek wojskowy, aby przedłużyć termin żywności do spożycia zabijając w niej pewne bakterie. Rzecz w tym, że z wraz bakteriami traci ona także cenne składniki (podobnie jak przy radioterapii i chemioterapii), a badania pokazują, że taka żywność sprzyja komórkom rakowym. Kiedyś na przykład jajka musiały być obowiązkowo przechowywane w chłodni sklepu, a teraz... nie, skoro są napromieniowane.

Rak to choroba układu odpornościowego. Jeśli jemy puste jedzenie (empty food), jedzenie o obniżonej wartości, zmodyfikowane, przetworzone, to nasz organizm traci materiał do walki z chorobami. Z tego powodu szerokim łukiem powinno się unikać wszystko, co żywność degraduje. Ja na przykład w ogóle nie korzystam z kuchenki mikrofalowej.

Ciekawą sytuację miała Nela, Mała Reporterka w Etiopii, którą opisała w jednej ze swoich książek. Otóż, gdy poczęstowała tamtejszą kobietę ciasteczkiem z Europy, ta odpowiedziała, że dziękuje, ale nie skorzysta, bo w jej kraju wszyscy unikają żywności przetworzonej.

Wygląda na to, że ludzie w Afryce wolą pościć, czy wręcz głodować (Etiopia to jedno z najbiednieszych państw świata) niż jeść przetworzone ciasteczka i coś w tym jest!

09:07, teologia3
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 02 kwietnia 2019
sobota, 30 marca 2019

https://www.przegladsportowy.pl/magazyn-przegladu-sportowego/wstrzas-urazy-glowy-zmora-nfl/mesk895

Jestem pod wielkim wrażeniem postawy doktora BENETTA OMALU, który postawił na szali swoją karierę, reputację, pieniądze, majątek a nawet bezpieczeństwo rodziny, aby bronić prawdy, wbrew wielkiej, sportowej korporacji. Pochodzący z Nigerii praktykujący katolik, wspaniały człowiek, genialny lekarz jest przykładem dla nas wszystkich. Jest bohaterem nie tylko w Ameryce, w której mieszka i pracuje. To właśnie takich lekarzy nam potrzeba, bezkompromisowo walczących o prawdę, dla których etyka zawodowa i dobro pacjenta są rzeczywistym, najwyższym zobowiązaniem!

Obejrzyj oparty na faktach film pt. "Wstrząs" z najlepszą kreacją (ze swoich dotychczasowych) Willa Smitha, który wcielił się w postać wyjątkowego doktora Benetta Omalu. Panie doktorze, czapki z głów! Gorąco polecam! 

https://www.teleman.pl/tv/Wstrzas-1546801

 

07:49, teologia3
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 153